مرموز

مرموز

خودمم هنوز خودمو نشناختم!
مرموز

مرموز

خودمم هنوز خودمو نشناختم!

تنبیه

ذهن خالی.. مغز خاموش .. لبخند بی روح 

معلم کلاس دومم مشکل کلیه داشت و جاشو داد به یه معلم جایگزین.. معلم جایگزین که الان نه اسمش یادمه نه تصویرش خیلی مهربون بود و من زمان اون نمره های بهتری میگرفتم .

خاطره ای که الان بعد از دیدن عکس تنبیه دانش آموز کرمانی توسط معلمش یادم افتاد مربوط میشه به وقتی که معلم اصلیمون برگشت؛ من حس خوبی بهش نداشتم و حتی روزهایی که اون برگشته بود به نظرم تیره تر بودن. یادمه وقتی بچه ها کمی شیطنت میکردن داد میزد که همگی سرتون رو بزارید روی میز البته به مدت زمان نامعلوم.. تصویری هم که همیشه یادمه برای وقتیه که یکی از بچه ها درس بلد نبود بهش گفت بره جلوی کلاس رو به دیوار بایسته، بعد همینطور که داشت سرش جیغ جیغ میکرد کلشو گرفت کوبید به دیوار! درست مثل فیلمای کشتی کج.

الان که به این موضوع فکر میکنم کمی وضعیت معلممون برام قابل درکه، شاید درد و یا ترس از دادن کار و مشکل مالی و .. داشته و اون رو کم طاقت کرده. البته به هر حال بچه ها هیچ درکی از مشکلات ندارن و شایسته این رفتار نیستن.

منم گاهی که حوصله ندارم مریضم و یا به هر دلیلی حال روحی و جسمیم خوب نیست با دیگران رفتار خوبی ندارم و این خیلی بده چون اصلا به بقیه مربوط نیست که من حالم خوب نیست .

سوال اصلی که از خودم دارم اینه که اگه من توی شرایط معلممون بودم چه رفتاری داشتم؟؟ 


پ.ن: خط اول هیچ ربطی به ادامه متن ندارد و حال روحی نویسنده را توصیف میکند.

نظرات 2 + ارسال نظر
گیل دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 05:00 ب.ظ

به نظرم مشکلات باعث نمیشن که آدم طاقتش رو از دست بده و با دیگران بدرفتاری بکنه؛
اون چیزی که باعث میشه آدم از کوره در بره، فکر کردن به مشکلاته و افکار منفی. وقتی زیادی رو مشکلات زوم میکنیم، یه مشکل جدید هم که پیش میاد دیگه از آستانۀ تحمل بالا میزنه و بی طاقت میشیم.
من وقتی عصبانیم، بیشتر روح خودم رو تخریب می کنم؛ مثلا حرص و جوش میخورم. یا غر میزنم.

معلمی مخصوصا در مقطع ابتدایی واقعا سخته. و به نظرم خیلی از آقایون از پسش بر نمیان و خانم ها کمتر.

و اینکه معلم خودش بچه داشته باشه، خیلی در درک دانش آموز تاثیر داره.

یادش بخیر. پستت زیبا بود. یاد معلم های خودمون افتادم.
یه بار استادمون تعریف می کرد یکی از معلم ها، بچه رو از گوش هاش بلند کرده بود، بچه همون جا مرده بود.

چرا انقدر سخت میگیرن. سلامتی و اخلاق برا بچه مهمه یا دو کلام درسی که میخونه و فردا از یادش رفته؟

سلام.. معلمی شغل خیلی خیلی سختیه.. تربیت کردن کار هر کسی نیست و تاثیری که محبت داره تنبیه نداره..
تو مسایلی که باید سخت نمیگیرن! بعد سر چیزای بیخود گیر میدن

گیل دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 11:37 ب.ظ

سلام. خوبی؟
جملۀ زیبایی بود: تاثیری که محبت داره، تنبیه نداره.
مامانم هم همینو میگه.
ان شاالله همیشه بهش عمل کنیم. در تربیت فرزند و...

سلام.. مرسی عزیزم تو خوبی؟
بزرگترین تنبیه هم دریغ کردن محبت و توجهت به کسیه که تا قبل از اون تمام محبتتو به پاش ریختی البته طرف باید شعور درک این موضوع رو هم داشته باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد